Food retail,
Formule ,
Supermarkt,
Visie / Opinie Dinsdag, 10 februari 2009 - Binnen vijf jaar een verdubbeling van de omzet en de verovering van het hele land. Supermarktketen
Jumbo ziet nog vele witte plekken op de kaart van Nederland en bindt daar stevige ambities aan vast, zo schrijft De Financiële Telegraaf dinsdag. De keten zit nu nog vooral in het zuiden van het land. De bedrijfsleiding laat niets los over mogelijke vestigingsplaatsen om extra concurrentie te voorkomen, stelt commercieel directeur Colette Cloosterman-van Eerd. Jumbo zal zijn pijlen onder meer op Noord-Holland richten, voorspelt De Financiële Telegraaf. De retailer heeft in die provincie geen enkele winkel. In Amsterdam wordt veel geklaagd over de overheersende aanwezigheid van Albert Heijn. Een winkel in de hoofdstad staat hoog op het verlanglijstje van Jumbo, ‘maar alleen als we een mooie stek krijgen, en daar is in Amsterdam moeilijk aan te komen’, aldus Cloosterman-van Eerd. De afgelopen jaren is Jumbo flink gegroeid. Het bedrijf heeft inmiddels 120 winkels, een omzet van 1,5 miljard euro en zestienduizend werknemers. Het marktaandeel is vijf procent, fors minder dan dat van marktleider Albert Heijn, dat zo’n dertig procent van de markt in handen heeft.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten